Ua/En
Тренінговий центр ГО
Центр розвитку сім’ї та батьківства "Мій Дім"
Мета Тренінгового центру : сприяти подоланню проблеми сирітства у Херсонській області та кризових явищ у сімейному середовищі через навчально-тренінгову діяльність. Навчально-тренінгова діяльність, спрямована на:
  • підвищення рівня знань та виховного потенціалу батьків, усиновителів, опікунів, прийомних батьків, батьків-вихователів;
  • підготовку волонтерів, які працюють із сім’ями та дітьми, які знаходяться у складних життєвих обставинах;
  • підвищення професійної компетентності спеціалістів сфери захисту прав дітей, насамперед працівників центрів соціальних служб та працівників системи закладів освіти.
Зпираючись на досвід тренінгової діяльності ХОБФ «Мій Дім», який більше 15 років працює в сфері захисту дитинства в південному регіоні, ГО «Центр розвитку сім`ї та батьківства «Мій Дім» проводить навчання за наступними програмами:

«Ключові аспекти допомоги дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування»

18 годин

Актуальність:

Безпека, благополуччя та постійність для дитини – головні пріоритети спеціалістів сфери захисту дітей, усиновлювачів, прийомних батьків та опікунів. Саме тому, кожен, хто торкається до життя дитини позбавленої батьківської любові, повинен розуміти її травматичний досвід та його вплив на розвиток дитини, формування її прив’язаності та поведінку дитини. Тренінгова програма «Ключові аспекти допомоги дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування» створена для того, щоб навчити спеціалістів сфери захисту дітей та прийомних батьків оволодіти знаннями та навичками, які допоможуть створити оточення, що зцілює!

Цільова аудиторія:

Прийомні батьки, вихователі, соціальні педагоги, соціальні працівники, психологи, волонтери та служителі.

Зміст програми:

Модуль 1

6 годин

Допомогадітям, які пережили травму: 

•                    Визначення понять «травма» та «стрес»

•                    Вплив травми на фізичний та розумовий розвиток дитини

•                    Емоційні проблеми дітей, які пережили травму

•                    Поведінкові проблеми дітей, які пережили травму

•                    Методи допомоги дітям, які пережили травму

Модуль 2

6 годин

Допомога дітям, які мають порушення прив’язаності:

•                    Що таке прив’язаність?

•                    Механізм формування прив’язаності

•                    Здорова прив’язаність

•                    Види порушень прив’язаності

•                     Оцінка і розвиток стійкої прив’язаності

•                    Причини порушень прив’язаності

•                    Наслідки порушень прив’язаності

•                     Можливі шляхи допомоги дітям, які мають порушення прив’язаності

Модуль 3

6 годин

Дисципліна: як впоратися із проблемною поведінкою дитини?

•                    Визначення поняття «дисципліна»?

•                    Мета та завдання дисципліни

•                    Напрямок дисципліни

•                    Поведінка дитини

•                     Міфи та факти щодо виховання дітей

•                    Неефективні методи виховання

•                    Ефективні методи виховання



«Безпека та благополуччя дітей у громаді»

36 годин

Актуальність: Чи можемо ми, батьки, спеціалісти, об’єктивно оцінити рівень безпеки (чи небезпеки), в якому перебуває дитина? Чи достатньо дитині жити в безпечних умовах: бути нагодованою, одягненою, не бути побитою? Чи, можливо, їй необхідно більше – жити в умовах благополуччя? Чи всі діти в громаді виховуються у благополучних умовах? Чи ставимося ми до дітей, як до повноцінних учасників їх власного життя? Що повинна зробити громада, аби всі діти в ній почувалися безпечно? Як громада може укріплювати сім’ї, аби вони були здатні піклуватися про дітей? Як зробити так, щоб кожна дитина в громаді виховувалася у сім’ї, була готова до самостійного життя, росла та розвивалася і врешті стала повноцінним членом громади? Для того, аби забезпечити дітям, які живуть у громаді безпеку та благополуччя, необхідно створити системний підхід у розвитку соціальних послуг у громаді. Завдання працівників соціальної сфери – впроваджувати найкращі практики у сфері захисту дітей, враховуючи їх потреби, інтереси та їх у голос у прийнятті рішень, які стосуються їх власного життя. Такі практики мають базуватися на передовому вітчизняному та світовому досвіді, цінності дитини та сім’ї.

Цільова аудиторія:

Дана програма розрахована на прийомних батьків та спеціалістів сфери захисту прав дітей.

Зміст програми:

1 модуль

6 годин

Система захисту дітей:

•                    Концептуальні основи діяльності із захисту дітей

•                    Правові основи роботи системи захисту дітей

•                    Участь дітей та молоді, як принцип забезпечення безпеки і благополуччя

2 модуль

6 годин

Підтримка сім’ї та програми підтримки батьків:

•                    Етапи розвитку сім’ї та необхідна підтримка

•                    Програми підтримки батьків

•                    Система підтримки сім’ї

3 модуль

12 годин

Сімейні форми влаштування дітей в Україні:

•                    Підбір та підготовка кандидатів у сімейні форми влаштування дітей

•                    Взаємопідбір сім’ї та дитини

•                    Влаштування дитини в сім’ю та її адаптація

4 модуль

6 годин

Планування самостійного життя та підтримка дітей і молоді у процесі виходу з-під опіки:

•                    Система підтримки дітей та молоді у процесі переходу до самостійного життя

•                    Підготовка дітей до переходу у самостійне життя

•                    Оцінка та планування переходу до самостійного життя

5 модуль

6 годин

Участь дітей та молоді у прийнятті рішень, які стосуються їхнього життя:

•                    Концепція участі дітей та молоді

•                    Безпечне залучення дітей та молоді

•                    Етапи та стратегії залучення дітей та молоді

•                    Методи залучення дітей та молоді



«Школа подружнього життя»

20 годин

Актуальність: Проблема розлучень в Україні є дуже гострою, а міцна родина – це основа міцного суспільства. В Україні зростає чисельність розлучень, збільшується кількість матерів-одиначок. За статистикою 61% родин розпадається. 70% дітей живуть в неповних сім’ях. А прив’язаність дитини, як до мати, так і до тата є фундаментом для побудови його сімейних відносин в майбутньому. Вирішення цієї проблеми вбачається через навчання подружжя принципам побудови щасливої родини.

Цільова аудиторія:

Підлітки, молодь, пари, які збираються вступити до шлюбу, молоді сім’ї.

Зміст програми:

1 модуль

2 години

Основи сім’ї.

2 модуль

2 години

Любов та закоханність. Мови любові.

3 модуль

2 години

Конфлікти та їх попередження. Мистецтво спілкування.

4 модуль

2 години

Кроки до пізнання та близкості.

5 модуль

2 години

Зрілість у подружніх стосунках.

6 модуль

2 години

Основні потреби подружжя.

7 модуль

2 години

Важливість прощення у подружніх стосунках.

8 модуль

2 години

Планування вагітності. Вагітність. Аборт та його наслідки.

9 модуль

2 години

Відносини з батьками. Планування бюджету.

10 модуль

2 години

Цивільний шлюб. Церковний шлюб.



«Основи соціального супроводу сімей у складних життєвих обставинах»Актуальність: Зараз 104 тис. дітей-сиріт знаходиться у 774 інтернатних закладах. 97 тис. з них – це соціальні сироти. Тобто діти, у яких є батьки, але по різним причинам: соціальним, економічним та морально-психологічним, вони не виконують батьківських функцій. Тільки в Херсонській області за офіційними даними 2015 року таких сімей близько 4 тисяч і в них проживає більш ніж 7 тисяч дітей.

У зв’язку з такою ситуацією в Україні ГО "Центр розвитку сім`ї та батьківства «Мій Дім» пропонує зосередитись на допомозі сім'ям, які є потенційними "постачальниками" своїх дітей до інтернатів. Тому пропонуємо програму навчання волонтерів, які отримають якісні знання для роботи з саме такими сім’ями.

Цільова аудиторія:

Волонтери, які працюють з сім’ями у складних життєвих обставинах.

Зміст програми:

1 модуль

 

Основи соціальної роботи з сім’ями у громаді.  Робота волонтерів:

•                    Поняття соціальної роботи  та роль  громади в організації та впровадженні соціальної роботи з дітьми та сім’ями

•                    Законодавчі (нормативні) та етичні норми роботи волонтера

•                    Етапи соціальної роботи з сім’ями з дітьми. 

2 модуль

 

Загальна характеристика сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах:

•                    Складні життєві обставини: сутність і характеристики.

•                    Індикатори визначення складних життєвих обставин.

Особливості державної підтримки сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах.

 

3 модуль

 

Огляд базових  технологій соціальної роботи:

•                    Ведення випадку як базова технологія соціальної роботи

•                    Оцінка потреб дитини та її сім’ї  як ключовий етап ведення випадку . Загальна характеристика різних видів оцінки

4 модуль

 

Практика здійснення соціального супроводу  сімей, які опинилися у складних життєвих обставинах:

•                    Методи діагностики сім’ї у процесі здійснення оцінки потреб

•                    Планування, форми та методи роботи з членами сім’ї під час ведення випадку.



Видається посвідчення волонтера Обласного центру соціальних служб у справах сім’ї, дітей та молоді на рік.

За додатковою інформацією звертайтесь за тел. 0953773787 Наталя – тренінг-менеджер
Партнери: (логотипи)
МЦРЛ, Heartland, БО Партнерство «Кожній дитині», ОЦСССДМ, Інститут розвитку дитини (Литл), LUMUS.


Одна Церква - одна родина
Тренінговий центр ГО
Центр раннього втручання
Денні центри
Патронат
Наставництво
Центр соціальної адаптації випускників інтернатів